Paus.

Ja, nu blev det en sån där paus igen. Jag ligger här i sängen och undrar varför egentligen. Det blev nog lite mycket med jobb och hundvalp och pojkvän och träning(som för övrigt rann ut i sanden......) . Det är inte mindre att göra nu, jag har blivit antagen till högskolan i trollhättan där jag ska utbilda mig till mäklarekonom. Mycket spännande, det ger mig möjlighet att i tredje året välja om jag vill bli fastighetsmäklare finansmäklare eller försäkringsmäklare. jag vill fortsätta min utbildning mot fastighetsmäklare som det ser ut nu. hur som är det mycket pengar i slutändan ;) mohaha!

Idag är en lite sorglig dag, det har hänt ganska mycket nu som gör att valet att börja blogga blev självklart. Min allra bästaste bästa granne och vän, Linnea Gimbringer, skall tidigt imorgon åka till London för att stanna där i all evighet! :( (iaf i minst två månader är det sagt, men det känns som att det kommer bli iaf till jul.)

Förutom detta sorgliga har hästen jag red uppe på stall lövås avlivats.. Allt gick så himla snabbt och vips var hon borta tre dagar efter att jag upptäckte att hon var halt :( mycket tragiskt och jobbigt då detta är andra hästen på 1,5 år som försvinner för mig.

Min pojkvän och jag har bestämt oss för att vi någon gång i framtiden (till våren förhoppningsvis) skall flytta ihop. Därför har vi startat ett projekt som går ut på att vi skall renovera min familjs sommarstuga. Så att det blir en åretrunt stuga och mer modern. Troligtvis kommer bloggen att handla mycket om just detta samt min skolgång och även DETTA!!! ...

Idag har nämligen jag varit och kollar på häst, tillsammans med Marie Steen som har turridningen uppe på stall lövås.
Det var nämligen så att en ridkompis till mig hörde av sig och undrade om någon kunde ta hand om hennes häst då hon själv inte har tiden som krävs längre. Hon skulle alltså skänka bort honom. Jag tänkte genast på Marie då Tiptop (hästen jag red) just gått bort och hon letade efter en ny, större häst.

Problemet var bara att Marie inte hade tänkt sig att skaffa en ny häst förrän till våren... Men hon nappade ändå då hästen verkade passa perfekt uppe i hennes verksamhet. Så vi åkte och kollade idag. MYCKET spännande måste jag säga så jag aldrig har varit och kollat på häst innan :)

Det slutade med att jag fick sitta upp och testa litegranna och det gick ganska så bra. Jag kände att det var ett litet tag sedan han blev ordentligt genomriden, men han var inte omöjlig! Jag vågade å andra sidan inte testa för mycket då det var första gången för mig på hästen, men jag kände ändå ett litet klick! Det gick bra och vi hämtar honom på Söndag!

Jag har alltså blivit tilldelad ett projekt av Marie nu. Jag ska stå för tillridningen av denna goa valack vid namn Billy :) En jättemysig pigg och frammåt valack på runt 18 år (skulle gissa på lite mindre). Detta ska bli jätteroligt! Frågan är bara, hur i helskotta ska jag har tid till allt detta?!?!?!?!

Bloggen kommer alltså troligtvis handla mest om tillridningen av Billy, min skolgång, renoveringen av stugan och självklart allt det övriga som sker i huvudet på en go tjej på snart 20 år. För just det, jag fyller faktiskt 20 om 20 dagar! :)

Nu blir det sova, för imorgon ska jag upp tidigt till skolan! Hel dag imorgon så vi får se hur mycket tid det blir till att blogga, men jösses va gött det är att skriva av sig!


Kommentarer
Postat av: Linnea

I love you! Ska följa din blogg så ofta jag bara kan! <3

2011-09-05 @ 23:23:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback