Lill-lördag

Idag är det lill-lördag. Ledig från skolan som vanligt. Jag har bara haft en föreläsning denna vecka :) (egentligen skulle det varit två, men ibland blir jag lat och då går det så...)

Jag och pappa sitter och pillar lite med en offert. Vi skall lämna in den till ett par olika företag och se vad de har att erbjuda för typ av rabatt. Någon som har någon erfarehet av detta?

Hur som helst så känner man verkligen att det börjar närma sig med hemifrån flytten. ÄNTLIGEN! Vi har ju verkligen kommit igång med det där att riva och gräva och och planeringen är klar. Jag börjar änna förstå nu att, herregud, detta händer verkligen! Det känns hur bra som helst :)

Jag har lite bilder som jag har tagit med mobilen, men lat som jag är har jag inte fört över dom till datorn än. Men självklart ska ni få se dom också :)

Pappa pratar med banken i skrivande stund. Det låter mycket bra och lovande. Vi behöver ju såklart låna pengar till renoveringen. Så det är det han löser nu.

Sedan ska vi även lämna den här himla offerten som vi har suttit och grejat med nu i hundra år. (Iaf sen igår kväll!) Men nu känns det verkligen som att det tar sig. jag har även format ihop en liten budget gällande de möbler som jag ska köpa själv. Jag och Fredrik kanske jag ska säga, för han får minsann också köpa något, iaf kanske en tavla! ;)

Jag och Fredrik var på Ikea i helgen och kollade läget på grejer vi vill köpa. Vi hittade massor med saker, bland annat en soffa, en sängstomme med förvaring, köksredskap, badrumsinredning och dyl.
Jätteroligt! Jag blev så förvånad att jag ens fick med honom till Ikea så jag gick bara och myste hela tiden :)


Skolan... Jaa skolan det går ju faktiskt himla bra just nu! Jag har köpt böcker för över 2500 kronor denna månaden, vilket inte är så himla roligt då mina sparpengar går åt -.- Men kurserna är roliga och man lär sig jätte mycket! det känns som att min hjärna har mognat lite sen högstadiet och gymnasiet. Tro det eller ej! Men jag känner mig mer mottaglig för informationen och lite lite lite mer pluggsugen än tidigare. Vilket är himla positivt :) Jag har plöjt igenom snart två böcker och ska börja med den tredje. Tenta-dugga har vi redan nästa vecka på dessa tre böcker....! Men läraren säger att den skall vara himla lätt, så då får vi hoppas på det bästa ;)

Nu måste jag ta tag i den där himla tredje boken, så ska jag laga lite mat. Så jag har min dag utstakad framför mig. Dessutom så ska jag rida vid fem, möjligtvis åtminstone. Vi får se!

Nu slutar jag skriva för nu så får jag upp och laga mat, plugga fota lille Billy och sedan rida.

Ha det bra :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback