Dålig igen...

Nu är jag sådär dålig på att blogga igen. Jag ska försöka bättra mig :) Men när jag har lite att tänka på blir det mindre bloggande. Så man kan alltså säga att jag har gått runt med vakuum i hjärnan fram tills idag (det tog mig förövrigt tre försök att stava "hjärnan" rätt, hur länge har mina hjärnceller fått vila egentligen?)

Ja, nu har jag iaf fått ridit Billy för första och andra gången sedan sist. (Fast jag kanske nämnde att jag red honom i förra inlägget?) Dålig koll!!
Hur som så har vi inlett träningen nu. Första gången jag satt upp, hade vi Bolero med i paddocken. Då märkte jag att han hade fått ett alldeles för svagt bett då han i princip drog mig ur sadeln, FLERA gånger.... Jag insåg också då att han hade alldels för korta tyglar. Allt detta var för att vi hade bytt ut hans träns mot Tiptops fina. Med hennes nya bett (jag hade köpt det en vecka innan hon dog... Ett tredelat applemouth.) och hennes tyglar (ponny tyglar).

Igår åkte jag alltså upp till stallet och grejade med tränset och letade nya tyglar och nya alternativa bett att testa på. Jag hittade ett par bra tyglar och bytte. sen hittade jag även ett ex antal olika bett att testa på. Bland annat ett hack, två olika varianter av tre delade metallbett. Marie och jag kom överrens att vi skulle testa Tiptops gamla tredelade.

Han gick mycket bättre med det vanliga tredelade än med applemouth-bettet. Så det fortsätter vi med, eller så får det bli ännu starkare, för han drar fortfarande och är mega stark i vissa varv och övningar.

Vi övade på att gå i låg form, och han lossade i nästan båda varven till slut. Han har en väldigt spänd underhals och den ska vi försöka jobba bort genom det här med den låga formen. Vi ska även longera honom med chambon(g) tyglar. Är lite osäker på hur det där stavas, men Marie kan det där :)

BILDER FINNS PÅ MARIES BLOGG! www.stalllovas.blogspot.com/


Det blir också mycket pluggande och planering inför stugbygget, men mer om det imorgon! Nu måste jag verkligen sova, annars blir jag galen!

Nattinatti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback