Mycket jobbsökning och idéer...

Dagen har tillägnats jobb och mycket jobbsökande. Jag jobbade mellan åtta och halv två ugnefär, sen gick jag hem, rastade Lillan och gick och la mig med datorn i knät och började min sökning....

Jag är ute efter både sommarjobb och vanligt jobb, för jag är nämligen inte alls sugen på att börja plugga. Sist jag kollade så skadade det inte med arbetslivserfarenhet heller... ;)

Så som jag känner är det bättre att jobba och tjäna pengar och spara till något vettigt (typ lägenhet) än att plugga till något man kanske inte alls vill vara för resten av livet. Jag vill hellre testa på så mycket olika som möjligt innan jag hittar det  jag verkligen brinner för så att säga.

Jag har sökt jätte olika jobb, allt från telefonist på GP till säljare av rengöringsmedel i stan till cafébiträde på flatön... You name it! :P Jag hoppas faktiskt på att något ska bli bra av det iaf! :)

Nu sitter jag hemma hos mig själv i Henån och myser i soffan med mamma. Jag har nämligen inget jobb i stan nu förrän på torsdag så då tänkte jag ta lite ledigt och verkligen ta en riktigt funderare över vad i hela helvetet jag ska lösa till min pojkväns födelsedag på fredag!!!!!(!) Det finns så himla många olika alternativ, men jag måste ju för tusans jävlar i havet bestmäma mig bara! Hur svårt kan det va lixom?

NU ska jag lösa det, på en endaste gång! Så jag har det gjort... Direkt :)

40 minuter senare....

KLAR :D det känns hur skönt som helst. Eller..? Jag blir alltid så jäkla nervös inför att ge bort något! Det är det värsta jag vet, jag blir helt gaarn innan jag vet hur den andra personen ska reagera! :/ Ajaa!

JUST JA! Påtal om idéer, detta låter nog helt sjukt men jag och Fredrik ska börja göra en träningsdagbok typ. Där vi dokumenterar träningen med kort och berättar vad vi tränar och hur ofta osv. Det är lite spännande att se förvandlingen faktiskt :P Jag har kollat på några "förvandlings"videor på ett år och vissa är helt sjukt fräcka! :P Man blir lite nyfiken hur man skulle ändras själv.. Så ja, det blir till att testa helt enkelt :D

OCH! Lillan har tappat sina två första tänder :D JÄTTE GULLIGT :D Det var Max som såg det, det var lite blodigt på ankan (hennes leksak) så kollade vi i munnen och då var det två små hål där det har suttit tänder :D Jag blev jätte glad, och stolt! :) Min bebis har snart vuxen tänder (a) HAPPY! :D

Nu måste jag sova :) ska upp tidigt imorgon med Lillan och söka jobb på Henåns skola :) SPÄNNANDE!

Ses senare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback